härlig dag idag

trodde denna helg skulle bli lite seg men så blev det inte alls. igår när jag gick hem från sjukan så fick jag med mig ambulanslarmet så jag kunde följa med ut om jag ville. första larmet kom ca kl 03 en prio ett, så det var bara att kasta på sig kläderna och rusa ut till vägen där jag skulle bli upphämtad. det spöregna så när jag blev upplockad var jag nästan lika blöt som om jag just klivit ur duschen haha....upptäckte sen att min ansträgnings astma är tillbaka så den måste vi göra något åt snarast!! så kan vi inte ha det!!! nej nej....

efter detta fick jag åka hem och gå och sova igen, ca kl 09 blev det ett larm igen en prio två denna ggn...ev comotsio...denna resa var lite mer spännande än den förra, denna ggn fick jag åka helikopter =) väldigt roligt, har inte gjort det förr så det blev min första resa...samma som i vanlig flygning så är start och landning bäst...sen fick jag ju se ut över den vacka naturen också från ett helt annat perspektiv...

 

blev sen upphämtad i lycksele av ambulansbilen som hade en annan körning dit (därför kunde jag åka med helikoptern för att jag visste att jag skulle ta mig hem igen)...när vi var påväg hem blev det en till prio ett som vi åkte på så det var bara att åka tillbaka till lycksele...

nu sitter jag hemma... efter nästan en hel dag ute ...få se hur länge man får sitta denna ggn...funderar på att gå och lägga mig och vila lite...känner mig ganska trött fortfarande

ha det bra hejhej

Kommentarer
Postat av: pervin

faaaan vad coooooolt hehe. jag vill oxå!!! :(

2009-09-06 @ 18:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0