äntligen hemma

Nu är jag äntligen hemma i Sverige igen... varit hemma i min lägenhet sen i lördags fm. Är fortfarande lite stökigt hemma då jag inte har några möbler att sätta skiten i haha.. dock kom min soffa äntligen igår, den är så fin och så skön att sitta i. Fick även upp mina gardiner i köket och upp mid mitt nya badrumsskåp på toaletten...så nu börjar dte faktiskt se ut som en lägenhet där det bor någon och inte bara ett förrådsutrymme ;) men om det blir någon inflyttningsfest återstår att se... ev i feb kanske. =P Måste dock inhandla mig en dammsugare, märker att det är en tillgång hehe...jaja d får bli efter jul, ska ju inte vara hemma nå nu snart.

Igår så hade jag middagsbjudning, väldigt vuxet det låter ;) bjöd syrran och Erik på middag efter att de hjälpt mig så mycket med lägenheten, kanske jag skulle skaffa mig en egen karl så slipper jag bjuda folk på mat som tack för hjälpen??? haha ne jag bara skoja, det var väldigt trevligt och maten fick godkänt =) första ggn jag lagar veg. mat, men jag gjorde de mycket bra!

Nu sitter jag nyduschad i min nya fina soffa och försöker planera hur dagen ska se ut. Måste ner till stan igen, blä vad jobbigt, men har nå ärenden som måste tas tag i.

Blev erbjuden jobb i morse också, den 23-24/12 s jag tacka ja. dock har jag INGEN aning om hur jag ska ta mig hem från skellefteå dne 24, sista bussen till piteå går 14.35 och ja slutar kl 15. jaja det kanske löser sig, i värsta fall får jag väl sova kvar på stationen... lite tråkigt vara där på julaftonskväll om man inte jobbr men bättre de än att frysa utomhus bostadslös hehe... eller så kanske jag kan låna emelias lägenhet, jaja vi får sehelt enkelt. Måste ju visa att jag vill jobba så de inte slutar ringa mig...

Snart ska jag iaf iväg och vaxa benen, aj vad ont! men de måste ju vara fina inför Thailand =) åker på lördag.. spännande, längtar massa!

Det kommer kanske lite bilder sen på lägenheten om jag orkar lägga in dem hehe.

ha de bra hejhhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0