norsk rasism mot svenskar

Ja man slutar aldrig att förvånas måste jag säga. Fick höra det idag att en på jobbet inte är så inbjudande till att svenskar kommer och jobbar som vikarier för då får inte norskar chansen att jobba. Saken är ju den att svenskarna kommer ju och jobbar i Norge för att det är där jobben finns för att norskarna inte vill jobba. Där jag jobbar just nu finns det 2 heltidstjänster ute, men inga sökande, vad fan ska man då klaga på?? Vill hon kanske jobba ensam?? Det roliga till denna historia är ju att hon är en nynorsk själv, född utanför europa, men som sagt man slutar aldrig förvånas över folk.

Har haft en släng av hemlängtan nu ett par dagar. Ingen stark hemlängtan, bara vanlig hemlängtan. Men jag måste tänka att jag har ett jobb att sköta, jag behöver en inkomst och det gäller bara ca två månader till, det kommer gå bra. Har kommit in ganska ok i jobbet nu, så det känns iaf lite lättare gå till jobbet.

Idag då jag och Frank var på coop för att handla så fick jag ögonen på en påse med småkakor, och det var inte vilka kakor som helst. Samma kakor som vi åt i överflöd när jag var på träningsläger i Danmark då jag gick i sjätte klass, otroligt att jag minns dem haha, jag blev så himla glad så jag köpte mig en påse, och de var minsann goda fortfrande, vissa saker förändras inte!! hihi

Nu är Sandra på jobb och Frank har åkt hem för att plugga, så nu sitter jag ensam i soffan med mina småkakor, tvärr fick jag ont i magen och orkar inga mer hehe

På tor så ska jag börja kursen på universitetet i Stavanger, ska bli spännande se hur det komme gå.

Har som en konstig känsla, känner igen den och jag tror det är stress, tyvärr... vet intevarför och det är frustrerande... men jag börjar känna mig mer stressad, ledig i morgon som tur är, behöver få sova känner jag. Ska med Sandra på stan i morgon, det ska bli trevligt, få lite qualitytime med henne, vi har än så länge typ bara gått om varandra, förutom i sön då jag ringde ut henne extra för att allt var ett STORT kaos.

Ha det bra
hej



Jag och Frank

Jag och Sandra

Kommentarer
Postat av: hannis

Härligt med en uppdatering! Jag, Jonas och Eric försökte tillsammans kartlägga ditt liv just nu och vad du ska göra i närmsta framtiden men vi lyckades inte för det är SÅ MYCKET! jag måste nästan börja anteckna när du berättar om alla dina planer :D

2010-09-25 @ 15:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0