panik

Får små panik känslor ibland när det kommer till livet. Igår fick jag veta att en kompis ev fått ett fast vikariat, Grattis btw. men när jag får veta såna saker som att folk får jobb, barn skaffar hus mm får jag panik. Saken är den att det inte är något jag söker efter, har ju tex aldrig sökt på en fasttjänst för att jag inte vill ha det just nu, klarar inte av att känna mig låst. Fick ju till och med lite panik då jag fått en ny lägenhet, tänkte att herre Gud tänk om detta inte är vad jag vill, vill jag bo här?? vet ej!! vad ska det bli av mitt liv?? Varför kan jag aldrig bestämma miug var jag vill leva och vad jag ska göra?? trivs egentligen med mitt liv som det är, dock lite stressad att jag inte ska hinna med allt jag vill göra haha.

Det enda jag varit 100 % säker på är att jag vill jobba på ambulansen och så känner jag fortfarande, men där finns det nog inte nog med jobb för att jag ska klara mig...men men i framtiden kanske =)

Har anmält mig nu på den där kursen på univrsitetet, lite nervös om det är rätt sak att göra...ingen utbildning är ju bortkastad så inte för det... men tänk om det ändå inte finns nå jobb?? suck.. sen e de ju det här med att flytta och jobba utomlands som lockar... hur ska det bli med den saken??? ne jag vet inte suck...

Mitt liv kommer att sluta med kaos tror jag!!!

Nu ska jag iaf springa iväg på jobbet, jobbat kväll.
lämna gärna en kommentar om ni känner som jag eller känt som jag....bra veta att man kanske inte är ensam om att känna panik hela tiden!!


Kommentarer
Postat av: syster emma :)

du gjorde rätt i att flytta till mig i umeå :) där har du ju iaf en fast punkt även fast du reser runt och allt sånt...kommer kännas bättre då du fått ordning på läggan också :P

man gör det man vill göra i livet, man behöver ju inte skaffa barn och hus och sånt om man inte vill! herregud lev livet så länge du vill utan att ha nåt som håller dig tillbaka :D

krams!

2010-09-10 @ 14:36:02
Postat av: Emelia

Känn lugnet erika. bara för att samhället säger att vi ska leva efter ett visst sätt, fast jobb, man, barn, villa, hund och volvo behöver man inte leva så. jag tycker du ska göra de du känner för och inte känna ngn stress. det är ditt liv och du som lever och bestämmer över det! sköt om dig. saknar dig här i sverige kram!

2010-09-10 @ 16:18:43
Postat av: Hille

Ja känner du att du vill låna hund hus o volvo e d bara o säga till:) Gubbe o ungar lånas dock ej ut ;P

Inget onormalt i o känna sig stressad över sånt...Bättre än som jag springa runt o få panik över att alla kommer dö typ....Snacka om att ta ut saker i förskott. Alla mina djur och hela familjen har dött flera gånger om vid detta laget....

Nej lev livet ta dagen som den kommer och se vart ödets vägar för dig. viktigast av allt ha kul under tiden. Lev lite åt mig åxå som sitter fast upp till midjan i ansvar o förpliktelser.....bläh!

2010-09-10 @ 23:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0