trött eller övertött, kan inte sova iaf!

Är så himla sliten, känner ig lite små stressad. I natt har jag sovit så himla dåligt fast jag var hur slut som helst, känt mig så fruktanvärt stressad. en sån stress som bara finns där,för jag är inte stressad över något speciellt, känns som om kroppen springer omkring bara då jag försöker slappna av. Somna kanske kring kl 3 i natt då jag gick upp och tog en Ipren, skulle sen upp kl 6 och jobba 14 h, så nu sitter jag här 01.30 utan att kunna sova, igen!! och efter en skit skit dag som får mig att verkligen tvivla på mitt val av yrke.

Började med att jag var på den gruppen på avd som jag tycker minst om, har inget att göra med pasienterna, mer med personalen. Man kan aldrig slappna av där för det känns som att vakar över en. Hela dagen har jag bara varit förbannad, brukar kunna kontrollera mig men idag tror jag det syntes i mina ögon att jag var på dåligt humör, fick den känslan att de backade undan lite från mig i vissa tillfällen, vilket kanske var det bästa också. Tycker att de som jobbar där ger mig de jobb de själva inte vill ha. Vi ska vara ca 4 st på jobb som tar hand om 8 pasienter. Sen helt plötsligt så skulle alla på guppmöte, alla utom jag som skulle vara kvar själv med en massa folk som jag skulle vakta. Men sen så fick jag avbryta min lunch tidigare för att de hade det lite travelt underr lunchen för att nån skulle gå och då skulle en bli ensam, och det ska man inte vara tydligen fick jag då höra (men när jag ska vara ensam ja då passar det att smita och lämna mig) det var då inte ens någon panik, alla satt ju och åt mat...där började mitt humör att svikta lite... sen gick jag och satte mig med en kvinna, höll henne i handen och gav henne lite uppmärksamhet, nej då var jag tvungen gå till en annan som vandrade (lite väl mycket enligt de ordinarie, jag tyckte inte det) Fixa det säger de bara, vad fan vill de att jag ska göra?? jaja jag gick och prata  med personen, vi gick in på dennes rum, titta på bilder och prata, gick bra, personen lugnade sig....ja då kommer personalen igen och då ska jag gå och hämta någon hos frisören...så fort jag kommer tillbaka därifrån och ska ge denne mat så måste jag byta av en annan som haft hand om en speciell person som alltid måste ha med sig en person, för att hon skulle vara vara med denna till kl 14 och nu var den ju 14.15!!! men vad FAAAN, ska jag klyva mig på fyra eller?? Ja då får jag gå och sätta mig med den nya personen och då säger hon i ordinarie personalen att hon måste gå och dokumentera, så är jag ensam igen, på avd med 8 st!!!! trodde inte ma skulle vara ensammen??? Och när ska jag få dokumentera då??

En annan sak som också gör mig förbannad är att ingen lyssnar. finns verkligen en massa saker som borde tas tag i, har uppmärksammat dessa och fört de vidare, men ingen jävlen lyssnar ju!! ibland känns det bara som, varför bryr jag mig ens?? orka lägga ner energi, försöka göra ett bra jobb då ingen lyssnar... =(

Efter mitt ordinarie jobb gick jag och jobba på en annan avd som jag verkligen gillar att vara på,är som ett mini sjukhus så det är riktigt skoj... men det var också detta som gjorde att min dag blev förstörd..hoppas att det är för att jag är trött som jag bara överreagerar... skulle gå och sätta nål på en då en annan ssk bad om stickhjälp då hon inte ville testa sticka denna person då alla kärl var som sytrådar....ja jag gick och testa, klanta mig, nålen gled ur och kärlet sprack....sen skulle jag rika en annan person, lyckades jag med det?? nej inte det heller...jävla hål, hatar då det finns mer än ett!!! sen kan jag inget om hur datasystemet fungerar, vet inte vad medicinerna är för,när de ska ges... det ska man tydligen gissa sig till här i Norge....man får ett jätte grötigt papper från läkaren där det står en massa läkemedel typ albyl 75 mg x 1,cozaar x 1, paracet 1g x 2 osv... det står inga tider eller nå,det ska man tydligen redan veta!!! snacka om att ja känt mig totalt värdelös idag...fått fråga min medsköterska om hjälp hela tiden...
En pat svimma för mig också, hann fånga upp denna iaf så ingen skada skedd, tur jag stid bakom, det var väl det enda bra jag gjorde idag...

Sen en annan sak som gör mig arg är att om jag inte kan en sak och vill ha någon som ser när jag ska göra det, tex blanda ett speciellt dropp, kankse ett antibiotika, som jag inte blandat förr, ja då tar de över för att visa...är det inte bättre att jag får göra det själv?? dom kan väl bara säga hur jag ska göra, jag är väl inte dum i huvudet eller???

Ne om man kanske skulle ta sig en dusch nu eller nå??? två på natten....försöka sova lite..tur jag har sovmorgon i morgon och att jag sen ska jobba på min favvo grupp med en jätte trevlig person. =)

sen skänker jag en tanke till du som lämnade oss i natt, du var en fin människa!!

sov gott

ödemarken i Kangerlusuaq

Kommentarer
Postat av: Hille

kan ju vara fullmånen som gjort att du sover dåligt åxå...den brukar påverka mig men jag har denna gång sovit som en död....ja till nu då....o nu e ju månen påväg bort. det är nog andra saker som håller mig uppe i natt...försöker komma ihåg vad jag ska ta med mig när jag åker till noge i morrn...jaja,tar förmodligen inte med varma kläder nog hur jag än gör...

2010-09-29 @ 03:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0