Snälla människor får julklappar

Så sant som det är sagt. När man var liten fick man höra att man får julklappar om man varit snäll, tomten ser allt. Barn får julklappar iaf, julen är barnens högtid nu för tiden, betydelsen av varför vi firar jul har som försvunnit. Nu är det mer en högtid att samla familj och vänner, äta gott och ha det trevligt tillsammans. Kom att tänka på det där uttrycket att snälla barn får julklappar, och det är såå sant om man överför det till snälla människor får julklappar. I år ska jag fira jul på jobbet, men känner ändå att julkänslan kommit...trodde inte det, trodde den var borta från förra julen som blev en mardröm som aldrig kommer glömas =(  men åter till snälla människor, de som jag köpt julklappar till i år förtjänar verkligen sina julklappar. Har man varit snäll så är det ett bevis på uppskattning från min sida. Vill gärna ge något litet till de personer som glädjer mig, önskar bara att jag hade lite mer pengar så jag kunde skicka till lite fler. Har iof redan pratat med endel och bestämt att vi ska skippa ge julklappar till varandra, räcker med födelsedagar om ens det då när man blir äldre.

Ikväll ska jag och min syster ha lilla julafton. Hon åker hem till familjen den 23 och jag ska jobba så detta är våran chans att fira jul. Granen är klädd, julklappar ligger under, julmaten är redo att tillagas, bordet är dukat, lägenheten är något städad iaf, den kan ta emot besök iaf ;) Hon kommer hit när hon slutat jobba vid 19.30 och då har jag gjort klart maten, sen blir det bara att ta det lugnt, äta och fira jul 2011 :) Jag är dock nöjd med detta, vad spelar det egentligen  för roll om man firar den 22 eller den 24?? det är bara datum, det enda vi kommer sakna är väl vissa tv program, men men vi överlever nog :) Jag är för övrigt väldigt nöjd att jag ska jobba under julen, behöver pengarna så all tid jag fått är välkommen.
Påtal om datum, snart fyller jag år...hujja...har nog inte tänkt fira det så mycket...var dock sugen på att FÖRSÖKA baka lite, är inte så bra på att baka men d kan ju kanske vara skoj, har dock tyvärr ingen att bjuda på fika så jag får väl äta upp det själv hhahaha...bäst jag gör nå gott då så jag slipper bli besviken på mig själv. Ne den 5 blir nog lugn, ev gå ut och träffa lite folk, ska ju åka till Norge den 6 så i år tänker jag INTE vara bakis, det var de värsta jag varit med om förra året. Åkte ju till Norge den 1 jan, efter nyårsfirandet...det blir INGEN favorit i repris iaf hehe...
Nu ska jag lägga mig i soffan och se lite gamla Beck filmer, och då menar jag gamla (Gösta Ekman). Kanske ta mig en macka eller nå.
God jul alla glada ni är underbara

Kommentarer
Postat av: eric

God juuuul Erreperre!! det var länge sen vi sågs nu det är hög tid! hoppas du får en lugn jul på jobbet och många klappar!! kram!!

2011-12-22 @ 15:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0