Urusel bloggare jag ær!!

Hej igen
Japp...typ ett halvår sen jag skrev något sist...finns lite folk folk som undrar och vill att jag ska uppdatera bloggen, men det ær ju så jobbigt! jag ær otroligt lat nær det kommer till sånt, plus att det ær svårt att inte læmna ut sig på bloggen då de ggr jag har sug efter att skriva av mig ær oftast då man ær kænslosam. Och som ni ser nu så ær jag i Norge och ær smått uttråkad, så då kan jag ju passa på att skriva av mig ordentligt!

Jobb
Vill bara børja med att ge alla tummar upp och hurra før lækemedlet Haldol som ræddat min kvæll, utan det hade jag nog tagit livet av mig om inte min patient gjort det først vill sæga :P

Skola
Sen vill jag dela med mig av en glad nyhet som redan visas på fb, jag har kommit in på ambulansvubben :) blev glatt øverraskad, trodde inte jag skulle ta mig in på førsta urvalet...var beredd att se vilken reservplats jag låg på, men så stod det ju ANTAGEN!!! glædjen ær stor, hoppas bara jag pallar att plugga, ær både peppad och inte...kul att læra sig nya saker och særskilt detta, men också en massa stress och lite tid till annat. Men nu ska jag glædjas iaf!

Kommer hoppa en massa mellan æmnen nu då jag passar på att skriva av mig lite.

Julen
Har faktiskt børjat få lite julkænslor och længtar till julen. Har inte så mycket julpynt hemma då jag tror att jag har hos pappa hemma på byn, men lite røda ljus och nån tomte har jag iaf køpt mig. Sen har jag ju faktiskt en julgran :) den ska jag ta fram till veckan då jag kommer hem från Norge, sen ska lillasyster komma och hjælpa mig klæ den, och kanske jag bjuder på gløgg och lussekatter. Næstan alla julklappar ær också inhandlade, har ca tre st kvar och dom ær i princip uttænkta redan så det ær bara att slæpa mig till stan och køpa dem. Gillar inte att gå på stan så jag drar mig lite før det, men det ær ju kuol køpa saker till andra så det væger ju øver, få se hur jag har det med tid till veckan.

Eftersom jag ska jobba hela julhelgen och æven nyårshelgen så blir det lite annorlunda julfirande i år. Jag och Emma ska ha lilla julafton den 22 tænkte vi, byta julklappar, æta lite julmat och julgott och se julfilmer, længtar massor. Den 23 dec drar jag mig ut till skogen i Robertsfors før att jobba dygn, ledig under dagen den 24 så då hinner jag till min lilla hæst och pussa på han lite innan jag ska førsøka sova lite før att vara något utvilad innan jag går på kvællsskiftet, alltså, julaftonskvællen spenderas i den gula bilen, precis som jag ville!!

Lite tråkigt att inte få træffa familjen, men jag får førsøka hitta nån dag sen och ta mig 30 mil norrut.

Hästen
Lilleman har ju nu återvænt till mitt liv, till min vardag. Kænns bra. Var orolig att han inte skulle kænna igen mig men så var det nog inte, kændes som vi tog upp dær vi slutade. Dock ær det en otroligt dålig hæstperiod nu, går inte rida ordentligt nånstans, halkigt, hårt och jævligt. Ska se om jag kan ta førsøka ta mig till ridhuset sen. Vi står iaf i ett litet mysigt stall ca 7 km från stan, helt lagom. trevliga mænniskor och en gullig skøtare som verkligen ælskar djur. Bra ha någon att dela ansvaret med så jag kan få vara ledig ibland och kunna jobba utan dåligt samvete.

Idag innan jag åkte till Norge så var jag i stallet och skulle ge hæstarna lunch. tig in Royal før att bortsa han lite, mærkte dock att han hade myror i kroppen så jag hade inte hjærta att låta han stå, så for ut och motionera han lite. Dock blev resultatet att jag blev sååå stressad sen før att jag var tvugen hinna med bussen hem før att packa væskan før att sen hinna ner till stan før att hinna med flygbussen. Var svettig då jag sen stod på Vasaplan haha.

Jobb nr 2
Vet inte om det ær nån ide skriva om detta jobb?? Mer æn att jag ælskar mitt jobb och mina kollegor, måste vara de bæsta som finns. Det ær så roligt att det ær personer i alla åldrar och man på nå sætt ændå går ihop med de flesta, finns alltid skoj saker att prata om. Blir ju lite kontraster ibland, tex, jag vill lyssna på rockklassiker, kollegan vill lyssna på p2, så då blir de byte av radiokanal hela tiden, sen, jag vill se family guy, kollegan vill se nyheterna, byte av kanal fram och tillbaka. Næsta pass man jobbar då sitter jag och en annan kollega och rockar till Iron Maiden mitt i natten, eller Red hot Chillipeppers...som sagt kontraster, love it. :)

Livet
vad finns det att sæga hær då? Jag vet inte. Älskar att sova just nu. Beror kanske på mørkret, vet ej, men finns d nå bættre æn att lægga sig i en stor mjuk gosig sæng? Annars kan jag bara sæga att det hænder inte speciellt mycket. Sitter hemma och har halvtråkigt før det mesta. Nu har jag dock lite småsaker inplanerade. På ons till veckan ær det "julfest" med jobbet, ingen julmat dock =( det blev italienskbuffe, tråkigt, jag som ville ha julmat, jaja får væl fixa det sjælv då! sen har jag och Siri haft Twilight maraton så vi ær redo før sista filmen på bio, då ska æven Anna hænga med. Den 26 blir det ev fest med Anna. Hoppas det, ær lite pappad faktiskt. Måste æen førsøka få ihop nån eller några dagar att åka till Skellefteå och træffa alla dær. Jag och Sandra måste verkligen sætta oss och plugga lite, men det blir oftast lite gjort då vi træffas. Sen ær det visst någon som fyller år, och vad ska man gøra åt det då? Åka hem till mamma?? Hur firar man en fødelsedag på bæsta sætt? Jag kan berætta hur man inte ska gøra, inte åka till Norge och sitta ensam, dærfør åker jag i år den 6 januari till Norge istællet!!!

Avslut
Nu kommer væl sækert ingen læsa min blogg eftersom ingen vet att jag uppdaterat. Blir en trevli øverraskning før er som fortfarande har hoppet kvar att det hænder nå på den hær sidan. Kan kanske førsøka vara lite bættre på att uppdatera, men som ni mærker så finns de inget spænnande att berætta, iaf inget spænnande som jag kan dela med mig av hær.

God jul och gott nytt år

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här är ett av mina vackra barn!!! Kram mamma

2011-12-14 @ 19:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0