Känslor

Känslor är en konstig sak som jag ibland tycker vore underbart att slippa....inte känna något, bara göra vad man ska och vad man vill...dock skulle man inte vara någon trevlig person, men som sagt vem bryr sig!! haha =P

Under åren som gått så känner man olika känslor i olika situationer och sammanhang och dessa ändras över tid också och allt somär kvar är ett minne, bra eller dåligt..dock kan dessa minnen lura dig. Du tror att du kanske överdrev då du kände på ett visst sätt, du kanske inte alls var upp över öronen kär/förälskad i en viss person eller det var kanske inte alls så dåligt på jobbet och du förstår inte varför du reagerade så överdrivet som du kanske då gjorde. Som sagt det är lustigt hur hjärna och hjärta samverkar med varandra eller inte...hjärnan säger en sak, hjärtat en annan, men kan man någonsin bli säker??

Finns känslor jag varit rädd att släppa fram så länge och är det fortfarande, håller på dem hårt, så hårt...för det är läskigt att släppa dem fria...men ibland måste man våga, eller hur?? Men hur vet man att en känsla är äkta då? Att det inte är huvudet som lurar en?? Är det den där magkänslan som känns som magsjuka?? är det den man ska lyssna på?? Ja jag vet inte...

Har gjort ganska bra val i livet, då jag litat på min magkänsla, dock har kroppen fått lida för d ibland, då man varit så nervös att man mår illa och inte vill vara kvar i just den situationen som man alltid sj har satt sig i... men när man sen löst det genom att lyssna på sin magkänsla är det så underbart!!

Men jag undrar då, den känslan som är svår att släppa lös, är det fel att aldrig släppt den?? eller gör det inget att den fått ligga i dvala som ett skydd för att inte skadas?? Varje ggn man blir sårad el på annat sätt orättvist behandlad så rivs ett sår i hjärtat, det vet vi alla, och dessa sår gör så förbannat ont, ondare än allt annat, och du kan inte plåstra om detta. Jag tror som sagt att jag gömt denna känsla så hårt nu att jag har svårt att släppa den lös...betyder det kanske att den aldrig funnits? Lättare att tänka att jag aldrig haft den, då kan jag inte förlora!!

Djupa tankar sent på kvällen....suck
sov gott


Kommentarer
Postat av: Hille

ja inte sant! "nej men det var väl inte så farligt att jobba där,kan ju jobba där några månader igen...det e ju pengar" och det där med "nej men jag kände nog inte så...inbillade mig nog bara...så farligt var det väl ändå inte...jag förstorar bara upp det" Och det där med att hålla hårt i sina känslor så de inte rymmer...jojo...det har jag gjort ofta,länge o mycket....tills man en dag inser att de små jävlarna grävt en tunnel o rymt!! Å då e man körd! :) Jättekram till dig tjejjen hejjar på dig! :D

2011-01-31 @ 00:22:06
URL: http://www.surhumlan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0