Suck

Kænner mig som en stor suck idag. Vill egentligen inte skriva såna hær inlægg, tråkigt att læsa nær folk bara klagar. Iaf i detta inlægg vet jag att jag klagar. Vill hem och dra tæcket øver huvudet, kroppen kænns trøtt fast den inte har någon anledig att vara det, kom på att det førmodligen beror på att jag ær på en tråkig avd, kænns som om jag ær på nå ålderdomshem, och idag gør jag bara såna uppgifter också eftersom jag inte har det medicinska ansvaret (olika på olika avd, ibland har man allt ansvar før sina egna pat. ibland før hela gruppen) gillar att ha medicinsktansvar, gillar inte att springa och tvætta folk....ska øver och jobba på Hjärta sen då jag slutar hær, få se om det ær roligare dær. Det folk tycker ær konstigt ær att jag trivs att jobba på lunga før dær om någonstans ær det ju åldringsvård, men grejen ær ju att de ær så sjuka att det finns så mycket att gøra hela tiden. Jag tycker om att hjælpa mænniskor, missførstå mig inte...men att springa till samma person var femte min før att fixa med kuddar, vatten, tv, tæcke, fønster mm...blir smått galen!

Igår fikk jag en pat. att læmna avd, suck (igen) var tvungen att ge besked om att hon ev inte kunde ligga kvar på rummet, før att en annan sjukare pat. behøvde hennes plats. Hon skulle istællet få ligga ute i korridoren men att vi skulle hjælpa henne. Jag sa det verkligen på ett så bra sætt som jag kunde och hon verkade ta det bra. Sen fick jag høra att hon var skitsur på den dær sykepleiern och att hon skulle gå ut och ringa till sin son och hon visste inte om hon skulle komma tillbaka....och nær jag gick hem hade hon fortfarande inte kommit tillbaka...

bye for now...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0