Härlig dag

Varit ledig idag och verkligen varit ledig, känns hur bra som helst, börjar uppskatta dessa dagar mer och mer =) blev bjuden ut till Sävar till en kollega på lunch och lite bubbelbad :) tanken var att vi skulle åkt ut till hennes sommarstuga egentligen men det skulle visst röjas skog så det får bli en annan ggn. Jag och en kompis satte oss i min bil som nu lagligt rullar på vägarna sen sommardäcken är på plats (nu är det bara upp till min egen diciplin att INTE ta bilen när jag kan cykla). Körde iväg till Sävar där en god lunch väntade, hemmagjord köttfärspaj med sallad, jätte gott och till efterrätt blev det vattenmelon, jordbubbar med glass och maränger :)
 
 
Efter maten blev det att hoppa i bubbelpoolen och det var så härligt, 39 grader varmt och luften ute var också varm men inte för varm. Satt ganska länge i varmvattnet och bubblade och pratade en massa strunt :) jätte kul att fast man är så olika åldrar så trivs man så bra tillsammans, älskar verkligen mina kollegor och vänner på ambulansen i Umeå :)
 
 
Skrev ju förresten inget om min lilla minisemester. Åkte ju till södra Sverige i förra veckan då jag har några dagars sammansatt ledighet :) åkte först ner till Falun och hälsade på Royal och Charlotte. Dom mådde bara bra, kul se att det fungerar så bra och jag känner fortfarande att vi gjorde rätt, visst saknar jag han ibland men jag ångrar INGET, Fighter är den rätta för mig och Charlotte känner samma sak så båda är jätte nöjda och tror även att hästarna känner det samma.
 
 
Efter ett härligt dygn i Falun så begav jag mig norrut mot Stockholm där jag spenderade en regning dag på Stockholms gator och for runt lite där i min ensamhet innan jag satte mig på bussen till Uppsala för att hälsa på hos Eric och Hanna. Vi hade det väldigt trevligt, inga större utflykter. Lite god mat och lite film. Följde med Hanna på gymmet och sen ut och äta mat på indisk restaurang. Blev en kort vistelse (2 dagar) sen blev det att sätta sig på flyget hem för att skynda sig på jobbet. Men det kändes skönt få komma bort lite, se nå annat och faktiskt njuta lite av denna regninga sommar som nu verkar gå över till en vacker höst =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0