Norge, Oslo

Jaha då sitter jag här igen, Norge. Dock denna ggn är jag inne i Oslo stad och jobbar. I helgen är jag på Radiumhospitalet, mestadels cancer, eller i princip bara cancer på hela sjukhuset. Det är ett väldigt gammalt sjukhus, långt ifrån Akerhus. Till veckan ska jag och jobba på Ullevål, ett av Oslos størsta sjukhus, ska bli intressant. Bor väldigt nära Ullevål, typ fem min bort kanske på sin højd (då medräknad tid att vänta på rødljusen). Radiumhospitalet är desto längre bort, tar ca 50 min att gå. Går ju såklart bussar och tunnelbana hit men varfør åka när man kan gå och få motion?? Førstår dock inte en sak, hur kan de i Norge klaga på att de är underbemannade? Jag har två patienter att ta hand om, vi är 3 sjukskøterskor som delar på 7-8 patienter, nu är ju dock två på permis, men iaf, finns ju inget att gøra, sitter nästan bara av tiden, jaja.
 
Sen måste jag upplysa om mitt utmærkta boende, bor ca 7-10 min från Oslocentrum, hur himla bra som helst, så till veckan ska jag ner och vandra på stan och kolla lite affärer, dock inte shoppa upp pengarna jag tjänar, men lite kan man ju kolla iaf :) Sen ska jag ev träffa Frank på måndag em så då blir det väl middag eller fika på stan, ska bli trevligt, länge sen vi sågs nu.
 
Trivs faktiskt ganska bra i Norge denna ggn, har inte känt såhär før Norge sen jag och Karin var i Nøtterøy. Gillar helt klart Olso som stad, stor fin och gammal, känns som om jag är utomlands (vilket jag såklart är, men jag menar riktiga utomlands hehe).
 
Går dagvakt i morgon, jobbigt stiga upp men trevligt få komma hem medans det ær ljust ute. Kanske hinner kolla in den stora fina parken i mitten av Oslo om det ær væder.
 
Ha det bra ni där hemma før det har då jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0