ånej mitt godis är slut =(

Precis nu i skrivande stund tog mina Ahlgrens sura bilar slut, :( hur ska jag nu klara resten av kvällen?? haha
Varit i stallet nästan hela dagen, gick super bra att rida, Royal var jätte snäll, vilket är bra då jag ska försöka mig på att rida lektion i morgon kväll. Dagar som dessa som jag inte vill sälja, men nu har jag bestämt mig och då får det bli så.
Tagit tag i alla räkningar och det var inte roligt, shit vad snålt jag kommer att behöva leva nu resten av månanden, då menar jag ju såklart februari eftersom denna månad snart är slut. Hoppas på en ganska bra lön från ambulansen iaf, så jag har råd med mat iaf.
Igår fick jag höra att de ska börja skola in 4 st nya inför kommande sommar, något som får oss äldre vikarier att gå i taket...fy fan säger jag/vi bara!!! Pratade just med en av dessa på telefon och vi räknade ut att hon jobbat ca 50-55 % max i januari, och då är vi några som varit borta. Nu ska vi slåss om den lilla ynka tiden som finns med 4 nya, INTE POPULÄRT!!!! Blir nästan förbannad, vad tänker dom egentligen? Dom tänker inte att dom vill behålla de vikarier de har iaf. Vi kan inte leva på 50 % och då måste vi söka annat, har redan hört några som är tveksamma om de ska stanna kvar till hösten då vi inte vill leva på sån liten lön. Jag älskar att jobba och att gå hemma och jobbar kanske 1-2 pass i veckan passar inte, man blir bara stressad och uttråkad av att inte få jobba. Ska försöka hålla ut, har ju Norge att åka till om det tryter men jag hade så gärna sluppit åka över så ofta jag gör, börjar bli ganska less på det men jag måste ju få in pengar på nått sätt. Tycker iaf det är dålig stil att anställa nya nu... :( GGGAAAAAHHHHHHH.......
Nu ska jag lägga mig i soffan och se lite Transformers innan jag ska sova. Upp tidigt i morgon för arbetsintervju och sen upprop på vubben. Tror dock inte jag kommer få jobbet då jag ska plugga samtidigt och ha praktik så kan jag ju inte vara borta från jobbet, men det hade varit utmärkt att få 50 % natt på infektion så jag kan slappna av lite iaf. Men som sagt kommer nog inte gå med det schema jag har i år. Jaja, går dit och kollar lägt iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0