Födelsedag

Jaha ännu ett år har passerat och vad har jag då lärt mig? ja säg det, känner mig inte speciellt mycket klokare. Började dagen med att jobba, gick rätt bra, vanlig dag med trevliga kollegor som vanligt, bjöd på lite tårta efter lunch och de lite äldre började med tillbaka blickar då de var 28 år, hmm...
Efter jobbet var det bara snabbt iväg till stallet och fixa hästen innan jag fick rusa hem kasta mig i duschen och fixa lite hemma innan det skulle dyka upp lite gäster, hann gott och väl, hann till och med sitta ner en liten stund. Hade det väldigt trevligt här hemma med gott fika, kaffe, te och drinkar jag gjort, dom fick btw godkänt =) Anna kom förbi en liten sväng innan hon skulle på jobbet, fick åka med henne ner på sta där vi skulle möta upp min syster och hennes sambo på Lottas krog. Vi satt där en stund och smutta på våra drinkar och öl. Då dyker Jakob upp som gubben ur lådan, mycket trevlig överraskning. Siri gick llite tidigare för hon skulle ut med hunden, men vi andra satt kvar till stägningsdags och vi pratade verkligen om allt mellan himmel och jord. När vi var inne på samtalsämnet dammsugare så säger Erik plötsligt, ja hur man än gör så leder ju alla samtalsämnen in på bajs, och så var det igång, ja suck vad ska man säga...spelar ingen roll hur gammal man blir, vissa saker växer man aldrig ifrån. Tror ju iof att vi hade klarat oss om Erik inte dragit upp det haha.
Och vuxen som jag nu är hade jag med mig täckbyxor så jag kunde klä mig ordentligt och inte frysa då jag skulle hem. Jag och Marlene gick tillsammans en bit innan vi sa tack och hej och att detta måste göras om!
Nu sitter jag här hemma, lite små hungrig men inget i kylen förutom tårta eftersom jag åker hem till mamma och pappa i morgon. Så jag får väl äta en bit tårta innan jag lägger mig och sover. Borde dock packa min väska till i morgon vilket jag känner känns tungt att göra.
Kan ju tillägga att ingen var full ikväll, var inte en sånt tillfälle, detta var bara folk som sitter tillsammans och har det trevligt och pratar och dricker gott. Så nu ska jag nykter och nöjd gå och lägga mig. Ha det bra och på återseende när jag kommer hem från byn igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0