Intressant natt?? hmm

Ja vad ska jag sæga. Jobbar min 5 natt nu hær i Stavanger på sjukhemmet, trivs egentligen ganska bra just hær, kan inte klaga på jobbet, det ær som nattjobb på sjukhem ær mest. Dock var denna natt något annorlunda. Nu på morgonkvisten så hade jag en pat. som jag var tvungen skicka in med ambulans. Och nær jag skulle møta upp ambulansen før att slæppa in dem så kom jag på att jag inte visste vilken av ingångarna de skulle komma till. Ær ett ganska stort sjukhem jag jobbar på just nu och huvudingången ær lite knepig, jag tycker den ligger på baksidan och ær inte speciellt utmærkande. Jag går iaf ner dit, ingen ambulans, hmm...dom måste ha kommit till den andra ingången som jag inte riktigt vet var den ligger. Går och frågar en annan i i personalen och hon vet och ska visa mig. Men nær vi børjar gå mot den igången så blir jag tveksam, på min inskolning fick jag veta att jag inte kunde røra mig fritt i byggnaden mellan vissa tider pga av larm. Jag ifrågasatte om vi verkligen kunde gå hær, och hon sa att det går bra, vilket det INTE gjorde!!!! Ja då var det jævla alarmet igång, och ingen vet hur man får av det, var ær koden liksom??? De ringer från vaktbolaget och vill ha en kod, ja efter 5 min hittar jag løsenordet han vill ha, sen måste vi ju stænga av ljudet också, men var gør man det????? Springer runt och søker tills vi tillslut hittar det och får av larmet med en 4 siffrig kod, puh....undra nu hur många patienter som vaknat?? Det tjøt nå fruktansvært kan jag lova! Och før en ggn skull var Erika stressad, och som vanligt då jag ær stressad blir jag arg och otrevlig. Så nu har jag gått runt och bett om ursækt till folk jag fræst åt medans jag sprang omkirng och førsøkte få kontroll på denna onødiga situation, hahaha....ingen vaknade iaf, tur det!!

Nu har jag två vakter kvar innan jag flyger hem på fre morgon, kommer vara lagom sliten då jag landar i min lægenhet, minns inte om jag skrev det men kommer åka ut till flygplatsen så fort jag slutat jobba på morgonen. Slutar kl 7.15 och innan jag ær hemma ær kl ca 8.00, bara ta mina saker och sætta sig på flygbussen då flyget går kl 10.55 från Sola mot Gardemoen.

Nu ær jag jætte trøtt och længtar till sængen, som vanligt. Sængen och tæcke måste vara det bæsta som finns, særskilt mina egna! men den hær duger ganska bra den också ;)

Ville sæga sov gott, men ni, ni måste stiga upp hihi, hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0