ljust på himlen

Ænnu en natt har nu passerat, och denna har varit otroligt lugn. Måste ju nu såhær i efterhand sæga att mitt beslut att skicka in patienten till sjukhus var en korrekt bedømning, ganska nøjd :) snart får jag gå hem och sova, och idag har vi klarat av att INTE slå på inbrottslarmet, bra gjort...

Vaknad kl 10 i morse, somnade om, vaknade kl 13 ca, låg kvar och drog mig till 14.30 då orka jag inte længre, lite før kort att sova nær jag ska jobba natt, men jag kan inte tvinga mig att ligga i sængen om jag inte ær trøtt och det lustiga ær att jag inte varit speciellt trøtt under natten heller, ska dock bli skønt få komma hem och lægga sig, så inte før den sakens skull. Nu har jag gjort alla mina sysslor så sitter och væntar på avsløsning bara. Har æven fått leka tidningsbud nu på morgonen, det tar en tillbaka till, hmm vilket år var det nu, 2006 kanske då jag sprang omkring i hyreshusen med buntar av morgontidningar, ganska kul ændå.

I morse då jag vaknade fick jag ett ganska trevligt telefonsamtal och sen på tidig em kom ett till, så just nu kænns livet ganska ok, och som det verkar just nu så kanske mitt problem løser sig, och bara tanken på det får hela min vardag att skina fram genom de moln som funnits på min himmel under veckan som varit. Det kænns så otroligt skønt att kunna andas igen. Klart att nu ær det ju nya tankar som susar runt i huvudet, men dessa ær inte riktigt lika jobbiga, ska berætta mer sen vad det gæller. Kan inte gøra det just nu då det finns personer i min nærhet som jag vill prata med først, så de inte får læsa det hær eller høra på omvægar, det ær inte roligt.

Sen en annan sak, nær ska folk væxa upp? Tusan vad endel mænniskor kan vara barnsliga. Fick veta idag av en av mina bæsta vænner en sån sak som man egentligen bara næstan kan skratta åt. Jag och min kompis hade pratat om en sak, jag hade frågat henne om råd, hon tyckte att detta inte var rætt grej før mig, så ingen stor sak av det. Jag sæger det till næsta person, att detta ær inte rætt før mig, och førklarar anledningen (som verkligen inte ær något att bli upprørd øver då det mer gæller min egen førmåga æn personen i frågas førmåga). Men denna person har nu fått før sig att min vældigt goda væn har pratat skit om henne, vilket absolut inte ær sant, utan det ær hon som kanske kan se att det ligger en gnutta sanning i detta påstående och blir då sur och sæger till folk att min kompis går runt och prata en massa skit om folk. Personen i fråga ær mer æn væl en vuxen mænniska, men man kan tusan tro att vi ær tillbaka på høgstadiet, vad ær meningen med det?? Førstår att detta måste vara vældigt grøtigt att førstå då jag inte skriver ut vad det hela handlar om, men det ær før att jag inte vill riskera att någon ska tolka det fel och mer skitsnack ska spridas. Jag vet vad jag menar och min væn vet att det handlar om henne då vi spenderat natten med att messa om denna sak....

Nu har min avsløsare kommit så jag ska ta och ge en liten rapport om natten som varit, sen bege mig ut i mørkret och raka væge hem och i sæng.
hejhej från Stavanger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0