Nyårsafton

Liten uppdatering från nyårsafton, Umeå 2011-2012.
Måste tänka lite först, hmm gick av ett dygn på morgonen så jag låg och sov fram till kl 15.00 ca, en sväng upp till stallet för att mata de små liven, sen snabbt hem för att hinna duscha och fixa sig lite innan jobbet kl 18.30. Åt även en gourmet middag innan jobbet som bestod av NUDLAR haha, man tager vad man haver. Var ute i ganska god tid så jag åkte lite i förväg och passa på att tvätta av bilen och låta den få stå inomhus under natten för att torka upp ordentligt och tina av lite snö.
Efter att bilen var ren var det bara att gå och byta om och kasta sig i fotöljerna med de andra grönklädda. Där fanns det lite olika goda saker att smaska på en stund, dock tog godiset slut ganska snabbt så när akuten ringde och sa att det fanns cheesecake var vi alla där på ett litet kick. Och där fanns det minnsan hur mycket som helst, vi fick cheesecake, pannacotta, godis, kaffe, läsk mm. Varje person som kom in i det lilla fikarummet hade med sig en påse med någon form av onyttigheter i. Vi satt en timme och tröck i oss en massa innan vi bestämde att vi skulle tillbaka till våran station och prata lite med de kollegor som skulle gå extrabil under natten. Så vi hamnade åter i sofforna, såg lite långfilm.
Vi var ju såklart även nere i garaget och fixade lite med bilen i början av vårat pass. Kollade så att allt var i ordning, vilket det var.
När klocken sen närmade sig halvtolv åkte vi igen tillbaka till akuten för att gå upp till helikopterplattan på tolvslaget och se ut över hela stan och se på raketerna. Vi var två av tre besättningar som fick gå upp dit, dock fick de andra ett larm precis innan tolvslaget så de var tvungen gå, men jag och min kollega vi hann se det hela. Det var otroligt vackert, synd jag inte hade med mig kameran upp dit, den hade jag lämnat på stationen.
Resten av kvällen satt vi på akuten och väntade på att nyårsafton skulle braka lös, men det var väldigt lugnt, ingen stress alls för oss under denna natt. Vi hade några körningar, inget speciellt. Så vi hann sitta och äta godis nästa  hela natten.
På morgonen då vi gick av så for jag upp till stallet för att ta ut hästarna och sen hem för att sova och det var helt underbart att få lägga huvudet på kudden och vila under mitt under mitt underbara täcke. Så gott nytt år alla, hoppas ni haft det lika trevligt som jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad roligt att se hur du har det på jobbet,såg ut som att ni hade det riktigt mysigt.skönt du inte hade det alltför stressigt,måste ju betyda att folk uppfört sig i helgen haha..och du,jag hade ett riktigt trevligt nyår..Vi åt fondue,ngt jag inte ätit på typ 25 år!!!(hur gammal är jag haha..) Kram mamsen

2012-01-01 @ 17:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0