Ny cykel

När min cykel fick punktering sist sa jag att om den skulle gå sönder eller få punktering igen så skulle jag köpa mig en till och ha som reservcykel och vad händer idag då? Jag har ca 50 meter kvar till stallet då jag känner att det känns konstigt och jajamän punka ännu en ggn, SUCK!!!!! Hade dock tur denna ggn och fick lift hem både jag och cykeln, sen vidare fick jag avlämning på biltema där jag sprang in och spontan köpte mig en ny cykel, måste ju ha ett transportmedel till jobbet och hade bara 1,5 h på mig så. Det blev en svart damcykel för ca 2000 kr, helt klart värt köp. Nu står min andra cykel inlåst i mitt förråd och väntar på att fixas lite senare. Inne i mitt förråd ligger även 4 sommardäck till bilen som jag fick hem idag. Köpte dem beg på blocket för 4.500 med fälgar hemlevererade. Dock kan jag säga att denna dg började lite jobbigt. Gick av jobbet i morse kl 6.30, cyklade hem och låg i sängen vid 7.00. kl 7.30 ringde karln som skulle komma med däcken och sa att han var på plats. Vi lastade av däcken vid mitt garage för jag tänkte då kan jag slänga in dem i kofferten på bilen, men där fick jag mig! Bilen var ju såklart urladdad efter att ha stått orörd i över tre månader (smutsig som FAAN är den också), och eftersom det inte fanns nån ström så fick jag inte upp kofferten, suck suck! Kunde ju inte lämna däcken i garaget så det var bara att börja rulla däck, ett och ett rullade jag dem från garaget till hissen i huset för att sen ta ner dem i mitt förråd och stapla dem på hög där tills jag hittar någon som kan hjälpa mig ladda upp bilen så jag kan köra den för att få på däcken. Efter denna kraftansträgning så kunde jag äntligen (smutsig) få lägga mig i säng igen, underbart! Hinner ligga ca 30 min till då en arbetskompis ringer och undrar om jag råkat få med mig hennes nycklar hem, vilket jag såklart hade. Antingen hade jag trott de var mina och kastat ner dem i väskan eller så följde de med då jag rafsade ihop mina saker igår. Fick klä mig igen och springa ner och ge henne dem så hon kunde komma in i sin lägenhet. Nu äntligen kunde jag kanske få sova lite till, eller?? jo efter det sov jag några timmar innan jobbet ringde igen och väckte mig, men då var det kanske likaså dags att kliva upp så inte hela dagen skulle gå till spillo. Ville ju sova lite längre då jag just nu jobbar natt igen. Ni vet, har man en ledig dag är det viktigt fylla den tiden med jobb, eller hur var det nu? Ska jag springa omkring och köpa cyklar till höger och vänster är det fasiken bara att jobba på!!!
 
så såhär ser det nu ut i mitt förråd, bildäck och punka cykel.
 
I morgon är jag helt ledig och det ska bli så skönt, få se vad jag hittar på. Om det är sol ska jag tusan ligga ute och sola. Om det är som idag ska jag sova länge och sen träffa Marlene på stan, kanske en bio på kvällen, får se vad jag känner för =)
Sov gott
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0