Små byxor och personalfest

igår efter Emma fixat mig i håret så gick jag in på VeroModa då jag blivit rekommenderad att kolla på ett par byxor av en kompis. Hittade byxorna som var supersvåra att få på sig, man skulle tydligen ta en storlek för liten, kunde man inte få på sig byxorna själv var det rätt storlek, fick dom knappt över höfterna, fick INTE ihop dragkedjan (som satt bak såklart) så detta var tydligen rätt storlek, hmm... jag har ju en tendens till att alltid köpa för stora kläder så detta kändes inte helt bra, men jag litar på att de i affären vet vad de pratar om, så jag satsade och köpte för små byxor för första ggn i mitt liv, och detta för att de satt så himla bra i benen (alla byxor som ska vara tighta sitter ju pösigt på mina ben om jag ska få på mig dem). Så idag har jag haft dem på mig här hemma, mjukat upp dem och FAKTISKT fick jag på mig dem helt själv, även dragkedjan fick jag ihop, känns awsome hihihi....till och med Small i storleken, NÖJD ;)
Sorry för sned bild...
igpr var det personalfest. Var riktigt taggad ändå, med tanke på hur mitt liv sett ut de senaste månaderna så längtade jag lite efter att få komma ut, inte bara jobba och plugga. Marlene kom till mig innan vi skulle dra iväg på station, vi gjorde oss klara och drack lite fördrinkar hemma hos mig, sen körde hennes kille oss till festen med cyklarna hängades bak på bilen.
Var många glada människor som var på station, tror de var 36 st anmälda, och fint folk kommer ju alltid sent, betyder att jag och Marlene kom sist hahaha... det bjöds på mat och tårta, dryck fick man ha med själv, jag hade med mig vin, jätte gott vin faktiskt, bjöd bort lite till emil, var kanske lika bra det ;) Behövde nog inte så mycket sprit för att min mun skulle sätta igång och surra på. Men kan ju summera kvällen med att jag var glad och trevlig, inga slagsmål eller andra dispyter...tror allt som allt att alla hade det ganska trevligt, dock många som gick hem tidigt. Jag och Marlene cyklade hem vid 01.30 tiden och då var det ca 4-5 glada personer kvar som badade badtunna :) Jag mådde jätte dåligt när jag kom hem så det var bara att kasta sig i sängen på en ggn och försöka somna, skulle ju upp och plugga idag, suck....
Marlene
Vi sjöng för Carina som fyllde år
Jag och Per
Min frisyr
Idag har jag varit hemma hos Jenny, suttit och pluggat, Emil kom lite senare, gick ganska bra, är dock otroligt less nu, vill ha sommarlov, får det på fre :) jaaaaa.... skulle till stallet och rida men så börja de regna så jag for hem, nu tänkte jag åka igen men nu ser det återigen svart ut på himlen så tappade suget :( Ska nog lägga mig i badet en stund och sen vila lite innan jag ska iväg och jobba....tur jag jobbar natt så jag slipper se mina kollegor, får alltid lite ångest dagen efter, tänker att jag sagt nå dumt eller gjort bort mig, den risken finns ju alltid, suck...
Hej då och trevlig 6/6 nationaldag...firar det med en glass ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0