En dag i ilskanstecken

Kan väl börja med att säga att det nog är tur att jag sovit mest hela dagen :) Ska berätta allt från början och det började egentligen igår kväll. Efter en väldigt hekitsk dag med plugg och annat tog jag mig äntligen ut till stallet, var super bra väder och jag ville väldigt gärna ut och rida lite, så jag och Fighter tig oss en liten sväng, blev inte så länge då jag skulle hem och duscha innan jobbet. Iaf när jag ridit klart lämna jag han inne och tog in resten av hästarna, vädret var super och dagen väder skulle också vara bra så för att spara lite tid så tänkte jag att jag skulle ta och bära ut höpåsarna och ställa dem utanför hagarna så jag bara kunde slänga in höet imorgon då jag skulle ta ut hästarna så det skulle gå snabbt så ja kunde få åka hem och sova efter nattens jobb. Gick in i stallet sen bytte om släkte och stängde stallet innan jag skyndade mig hem, fick stressa in i duschen och sen kasta mig i bilen för att inte komma försent till jobbet. Natten var lugn och skönt, lite för lugn kanske. Sen på morgonen efter jobbet åkte jag ut till stallet på en ggn, super väder ute :) och vad möts jag av?? jo ett meddelande på tavlan inne i stallet (är detta dagis eller?) För det första kan jag tycka att har man något att säga till någon så ringer man eller skickar ett sms, skriv aldrig mer nå jävla meddelanden till mig på tavlan, OK?!!!!!! Sen för det andra var det ju innehållet i meddelandet som nästan är skrattretande och det är då man kan ifrågasätta hur gammal personen i fråga egentligen är, (hon är vuxen, äldre än mig). Kan ju berätta vad det stod:
Erika
* Du ska ta av .... Bootsen på kvällen och ta på dem på morgonen.
* Sätt inte ut höpåsarna i hagarna på kvällen för att det kan bli väderomslag
* Stäng dörren efter dig
Typ så stod det. Och då kan jag ju börja med att berätta att jag RÅKADE glömma de förbannade jävla helvetes bootsen, typ första ggn jag gör det och då blir jag behandlad som en barnunge, vad fan liksom!!!! Går världen under nu kanske?? hmmm.. Sen till detta med höpåsarna som egentligen är det som gjorde mig FÖRBANNAD, vi packar vårat hö i dom här blåa Ikea påsarna, helt vattentäta. Fungerar jätte bra att ha ute, man vänder dem upp och ner, höet är skyddat mot ev väder som kan komma, plus nu att under denna natt var det klart och fint väder hela tiden så vad fan liksom, sen vem är hon att bestämma över mig hur jag ska göra när jag har jour? Huvudsaken är väl att hästarna får mat och får komma ut i hagen??? Sen som sagt ville jag spara lite tid i morse. Men denna person hade iaf burit in alla påsar igen så nu fick jag släpa ut dem en ggn till, och det bara bubblar av ilska inom mig när jag tänker på detta. Och sist, JAG STÄNGDE DEN JÄVLA DÖRREN, jag är inte dum i huvudet!!!
Sen hade hon skickat ut sms till alla (utom mig) en bild på den öppna dörren och att höet var"utslängt" i hagarna, vad tusan, jag hade burit ut det och lagt det, inte hade jag kastat något. Min fråga eller undran är ju nu då, hade det inte varit lättare om hon ringt mig eller smsat mig om ho undrade eller störde sig över något? Varför skirva barnsliga meddelanden på tavlan???? Så som sagt, skriv aldrig mer såna meddelanden till mig på tavlan, ta kontakt med mig och bete dig/er som vuxna!!!!!!!!!!
Känner att jag fortfarande är förbannad, händer verkligen inte ofta, typ 4 ggn i mitt liv som jag kan komma ihåg att jag är arg, såhär arg alltså. Så arg att jag skriker, kastar och nästan skulle kunna slå något. När det typ kliar i kroppen och kokar inom en. Det jag kan tänka mig är att hag egentligen har en ganska hög toleransnivå och att jag går och samlar på mig en massa saker och sen behövs det inte mycket för att bägaren ska rinna över. Så ni kanske tycker detta är banalt, men jag är ARG, på riktigt....bra jag är ensam, vill inte ta ut sånthär humör över någon annan, som såklart inte förtjänar det!
Nej så kontentan är väl av allt detta att bete er som vuxna människor, prata med personen i fråga, vi går inte på dagis längre. Tänk så många missförstånd som kan lösas genom att prata med personen man stör sig på....
Nu ska jag fixa till mig lite innan jag ska cykla iväg på jobbet. I morgon är det Prio 1 utb på jobbet, sen är det bara att "tuta" och köra ;)

Kommentarer
Postat av: Hille

"Erika förresten,häromkvällen då du hade stallet så glömde du att ta av bootsen till...Plutten,det gjorde inget men det vore bra om du försöker komma ihåg att han har dem till nästa gång så han slipper stå med leriga boots hela natten."



Menmen...folk e som folk blev,tro mig jag har vart med om värre och borde ha blivit argare de gångerna åxå.

2012-05-01 @ 20:03:43
Postat av: Anonym

haha tack för den Hillevi, synd du inte står i mitt stall, hade kunnat köpa den kommentaren utan att bli galen av ilska hihi

2012-05-02 @ 20:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0