Hej och hå

Jaha, då sitter man här igen. Mitt i natten då alla andra får sova, nästan iaf :) Imorse steg jag upp vid kl 7.30, hade ett seminarie kl 8 hemifrån, super smidigt egentligen. Först var jag väldigt emot det för jag tänkte att jag inte skulle klara av det då jag suger på datorer, men det var inte så komplicerat, bara koppla in headsetet och logga in på gruppen och prata sen. Hur bra som helst, behövde ju bara hoppa ur sängen och fram till datorn, slippa sätta sig på en cykel och cykla till skolan, behövde ju inte sminka mig eller nå heller, för även om man använder webcam så syns det inte att jag är osminkad vilket är super bra hehe. Efter seminariet som slutade kl 10.30 (det gick jätte bra btw) så hoppa ja på cykeln och paddla iväg till röbäck för att rida lite, gick bra cykla dit men tusan vad tungt det var hem :P red en stund på banan, och som vanligt var lilla Fighter som en guldklimp, jag blir så lycklig =) När jag äntligen kom hem efter mycket pust, stånk och stön (motvind och uppförsbacke HELA HIMLA VÄGEN) så hoppa jag i duschen, gick ut på internetgruppen igen för att träffa mina klasskamrater för att diskutera nästa grupparbete. Seeeeen, bums i säng några timmar, somna och sov till ca 17.30, upp, seg som tusan, vill INTE cykla till jobbet, vill bara gå coh sova istället. Men nej jag cykla på affären, köpte lite frukt till fruktsallanden som vi ska äta (har ätit) inatt. Köpte en liten glass också som gjorde att jag fick ont i magen, det är nog ett tecken på att jag inte ska äta sånt slafs... snart sommar och bikinitider och en massa överflödiga kilon, hmmm icket bra...
Sitter iaf på jobbet nu, var ner en sväng och hälsa på, på akuten. De blev lite förvånade då jag kom ner i fel färg på kläderna haha :) dom tyckte jag skulle gå och byta om till mina gröna kläder, vilket jag kan hålla med om, är ju så mycket snyggare i dem än i dessa fula vita bleka kläder. Dock trivs jag ändå helt ok här uppe, jobbar med två trevliga personer och ser detta mer som ett inlärningstillfälle med betalt än ett jobb, anser ju fortfarande att ambulansen är min primära arbetsplats även om jag för tillfället har mer tid här. Tänker att jag blir en bättre sköterska om jag gör andra saker än sitta i en bil och ta blodtryck även om det är det jag egentligen brinner för.
På söndag så åker jag hem till Älvsbyn för att sedan påbörja min praktik på ambulansen i Piteå, ska bli spännande, är faktiskt väldigt taggad, ska bli jätte skoj :) Hoppas dom är snälla mot mig, skulle ju dock bli förvånad om annat, folk brukar vara snälla mot mig :) Måste ju vara en ganska trevlig person jag också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0