Hemma på byn

Sitter på bibblan hemma på byn nu och försöker plugga lite. Detta är en sak som är irriterande med att göra praktik, man ska göra en massa andra saker också, kan man inte få koncentera sig på en sak och göra den bra? Nej vi måste fylla ALL ledig tid, Gud så hemsk om du skulle få fem min över haha... ne de är inte så himla farligt, bara det att skolan klantat sig lite och lagt ut ett grupparbete mitt under praktiken, hur ska man kunna jobba bra som grupp om alla är utspridda över halva Sverige???
Jag gör iaf min praktik uppe i Norrbotten på Piteå ambulansen. Trivs rätt så bra, inget är ju dock som hemma i Umeå, men jag har ett öppet sinne ;) Tycker dock at jargongen är ganska trevlig, riktiga norrlänningar allt svammel som sägs, sägs på bonska, pitmålet, de fråga om jag förstod...inga problem sa jag, är från BBYYYNNN ;) Dom är iaf väldigt snälla och trevliga mot mig, vissa ser det som semester att ha mig där, jag jobbar och dom tittar på, om jag inte får bra beytg blir jag suuuur.
På fre (i morgon) blir det tjejkväll i Piteå med Sara och Johanna. Jag stannar lite längre på parktiken och dom kommer och möter upp mig, så går vi ut på stan sen och käkar nå gott, blir toppen. Sen gott folk kan jag ju tillägga att helgen som kommer blir min första hellediga helg sen i julas, inge jobb, inge plugg och inget annat heller!! Hur toppen är inte det?? Blir film och ostkrokar på kvällen med pappa och syster, underbart, längtar :)
Är ganska skönt vara hemma och bli ompysslad, men det finns ju dock saker jag saknar känner jag, inte bara hästen :)
ha en bra helg alla, hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0