Akutbilen

Åkt med ett pass med akutbilen i Sollentuna. Blev ett nattpass. Ganska skoj egentligen med en bil som bara åker på prio 1, bara synd man inte alltid får komma fram till patienten. Av ca 8 larm så hann vi träffa 2 patienter, varav den ena var dålig. Men det var iaf skoj få vara med och se lite vad dom gör, bara synd jag inte fick vara med på riktigt allvarligt (inte för att jag önskar skada på någon annan, utan mer för att jag ska få lära mig något). Snart är min tid till enda här i huvudstaden och jag styr min kosa upp norrut igen. Blir hemma över helgen men sen blir det några extra dagar upp till skellefteå för att göra de sista praktikdagarna där. Ska bli skoj åka med lite där, länge sen nu. Sen är praktiken klar och snart börjar D-uppsatsen och sen kan jag titulera mig ambulanssjuksköterska :) känns sååå bra, det trodde jag inte i början av detta år :) Var på bio ikväll, för första ggn så gick jag själv, helt ok...Såg Taken 2 med Liam Neeson, hur bra som helst, ettan var ju såklart bättre men för en uppföljare var den helt klart sevärd...han är ju bara så cool, kan ju inte låta bli att älska han! Nu ska jag sova. Tänkte ta en sväng in till sta i morgon eller nå. Gå omkring lite, bekanta mig med den största staden i Sverige! sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0