Clinic med Conny

Har varit i Skellefteå förra helgen och ridit clinic. Det blev snabba ryck, från att ha varit på sandö en vecka så bara hem och sen kasta in grejerna i bilen och vidare upp till Skellefteå. Åkte först till Holmsund och hämtade en transport som jag skulle låna, till stallet sen och packa i bilen alla tusen hästgrejer jag skulle ha med och tillsist hästen också såklart. Var lite tveksamt om jag skulle klara av att lasta då det var bäcksvart på gården och i transporten, det skulle ju betyda att jag skulle be Fighter att gå in i ett svart hål, men han gjorde det så :) Sen var det bara att börja köra, körde från gården kl 21 och ut upp mot Skellefteå. Framme vid kl 23.20 i Ersmark där frida mötte upp mig på ridskolan. Nattade Fighter och åkte med henne hem. Där hemma så bodde även tränaren så det blev att sitta uppe och se lite Terminator och surra fram tills kl 02.00, snacka om att jag kände mig sliten, somnade som en stock sen. Upp tidigt och iväg till stallet, jag skulle rida kl 09.30 och så måste man ju hinna värma upp. Gick hur himla bra som helst, legat av mig en del, men kom fram till att jag inte ridit ordentligt för någon på ca 4 år och det tog en lektion tills jag var typ tillbaka så resten av helgen gick klockrent. Jag är otroligt otroligt nöjd och längtar massor tills nästa kurs, den är i nov så jag hoppas att jag har råd att vara med på den. Går ju en heeeel del pengar till dessa saker. Clinicen var extra dyr denna ggn 1400 kr. Sen kostar det att låna transport 400 kr/helg, sen full tank på bilen ca 750 kr....ja som sagt det drar iväg men OJ så himla skoj det var så helt klart värt pengarna. folk kanske tycker jag är galen som lägger ut så mycket på detta men då kan berätta att detta gör mig väldigt glad, få saker som får mig att känna sån glädje....min häst och mitt jobb är det som betyder mest för mig just nu, dessa två saker gör mig lycklig =) Älskar min häst så det gör ont ibland, vad skulle jag göra utan honom??!!!!!
 
 
Tack Conny för en jätte rolig och trevlig helg, på återseende.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh va roligt att du trivs så bra med livet :) det märks genom din skrift!! Sköt om dej och hästen, kramar!!

Svar: =)
Erika

2012-10-05 @ 13:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0