hej då Sthlm

Jaha sista natten i Stockholm då för ett tag framåt iaf. Har haft en bra dag med Hanna och Eric. Vi åkte ut till Akalla och gick på 4H gården en stund innan vi åkte hem och spela lite Monopol och lagade middag, hemmagjorda hamburgare. Känns tråkigt åka hem i morgon, eller egentligen är det blandade känslor. Längtar hem till min lägenhet och mina rutiner och längtar absolut hem till mitt hjärta, Fighter!!! saknar honom så fruktansvärt, blir att åka ut till honom i morgon kväll på en ggn då jag kommer hem. Pussa lite på han och sen ska Nathalie få visa mig hur jag ska massera hans rygg för att hålla den mjuk nu då han tydligen har sträckt sig eller nå liknande. Är också väldigt glad över att jag har fått en hovslagartid med min älskade hovslagare Johan som äntligen är frisk och kan börja sko igen, som jag saknat denna man!!!!
Tänkte bara skriva lite också om hur bra jag haft det på ambulansen här i Sätra/Hägersten. Fått gå med en person som heter Jimmy, hur kul som helst. Har inte varit så mycket elev egentligen utan vi har mer eller mindre jobbat tillsammans. Jag tar patienterna och han hjälper mig med de rutiner kring sjukhus och dyl som jag inte kan medans sjukvårdaren mest hänger med. En hel del olika människor att jobba tillsammans med som vanligt, vissa lättsamma och roliga, andra mer seriösa, men så är det alltid..dock har alla varit otroligt trevliga och jag har känt mig välkommen. Jimmy hoppas att jag kommer att komma tillbaka, och det hoppas jag med, härligt få vara på ett ställe där folk vill ha en =)
Nu är det som sagt den sista natten jag sover här i Kista. Det har gått jätte bra, har haft mitt eget rum med tv och internet så jag har klarat mig bra. Är välkommen tillbaka, vilket betyder att jag har skött mig bra hihi...kan ju dock inte förneka att det ska bli gudomligt skönt att få sova i sin egen säng på tor kväll. Sen upp tidigt på fre, åka till stallet innan jag ska vara hos frisören kl 10 och fixa håret som ser ut som skit... sen stan med Marlene innan vi ska börja fixa oss inför kvällens festligheter, 112 FEST!!! wiiie vad skoj det ska bli!!!! Siri och Emil och ev david kommer också förbi på förfest innan utggn på Droskan.... helgen blir sen lugn innan jag ska bege mig till Skellefteå för sista veckans praktik. Slutet närmar sig! bara D-uppsatsen kvar sen och sen är det EXAMEN!!!!!
Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0