Praktik i Sthlm och jobb i Norge

Ja nu ær det dags igen, jobb i Norge, fløg hit i morse. Var lite halv tungt att stiga upp men jag lyckades iaf ta mig till flygplatsen. Så nu sitter jag på Akershus igen, full helg med en massa jobb (PENGAR). Finns væl inte så mycket annat att sæga om det æn att jag ska vara hær till tis fm och jobba och sova och jobba och sova. Sen på tis nær jag kommer hem så ska jag åka till Sollentuna och åka med akutbilen ett pass, blir nattpasset, kan inte det bæsta, en natt en tis, hænder væl inget då, men kan ju vara skoj se hur det ær iaf. Kul se en annan station också. Annars kan jag sæga att trivs hur himla bra som helst på min praktik, alla ær så himla snælla. De enda jag kan tycka kænns lite vresiga ær folk på akutmottagningarna, men det ær væl så det ær øverlag i værlden. Nær de ser en grønklædd mænniska så betyder det mer jobb før en redan stressad personal så vi blir kopplade med något dåligt och då ær det kanske svårt vara trevlig. Detta ær ju som sagt inte ett fenomen som endast hænder i Sthlm, utan øverlag kan jag tycka. Inget personligt nu mot någon bara en generell upplevelse. Har suttit och "shoppat" lægenhet idag, kolla runt lite vad det kostar och så, så ska fundera på att ev våga gøra denna stora investering, måste bara bestæmma vilket område jag vill bo på. Blir nog dock lite nærmare sommaren eller ev næsta høst så jag hinner få ihop lite mer till handpenningen så jag slipper bo i nå skabbigt i nå sunkområde, blääää... Saknar dock mitt lilla bruna hjærta dær hemma hur mycket som helst...vill bara hem och gosa och rida... men snart, snart kommer mamma hem och då ska du få en påse med morætter av mig!!! Älskar dig mest av allt...puss..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0