tacksam før underbara sjukskøterskor!

Jobbade først dagvakt på lunga och nu kvællsvakt på ortopeden. En av mina patienter har en track, vilket jag inte varit med om sn jag gick som uska på iva sommaren 2008. Så man kan ju sæga att min kunskap på detta område var/ær vældigt begrænsad. Lite illa att placera mig på den gruppen då, men man får løsa problemen iaf, så ær det inom vården, gør så gott du kan och hoppas att patienten øverlever. Låter kanske lite hårt men så upplever då jag det ibland. Jag menar sætta en person på en sån speciell sak som kræver massa olika prosedyrer utan inskolning eller utb kænns inte bra, detta ær ju något som før det mesta førekommer på iva avd eller ev i hemmet, men då ær ju den personalen væl insatt i vad som ska gøras mm. Men iaf så erbjød sig en skøterska att stanna kvar på øvertid før att ge mig en snabb utb i vad och hur jag skulle gøra, tracken var inte det enda som skulle ordnas med på denna pat, finns andra infarter också som jag ær hyfsat ovan vid, dock inte lika "farliga" som tracken. Den ær væl inte jætte farlig egentligen men lite obehagligt då man inte riktigt behærskar situationen. Fick iaf hjælp av denna sjukskøterska och sen fick vi æven hjælp av en iva sjukskøterska nær vi skulle byta innerkanyl i tracken, nu vet jag hur jag gør iaf. :) dock fick vi ringa efter en narkoslækare før att få lite extra hjælp med en sak. Kan sæga att passet børjade i full fart, kl ær nu strax 18.30 och det ær førsta ggn jag sitter ner, alla andra har hunnit æta medans mina ben och min hjælpreda fått springa som jehun haha... men nu æntligen en lugn stund, tror jag ska ta mig en kopp te :) i morgon har jag sovmorgon, ska bli skønt, hoppas dock på ett kvælls eller nattpass innan jag åker hem. Sen på tis ska jag hæmta en nyckel till en lægenhet på søder som jag ska få låna och sova i. Sover egentligen i Kista men på ons børjar jag så sjukt tidigt så om jag ska hinna till jobbet i tid utan att dø av trøtthet så tror jag att jag sover inne i stan... :) ha det gott, jag længtar efter sængen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0