Länge sen nu

Var ett tag sen jag skrev nu. egentligen har det väl hänt en hel del saker som jag skulle vilja skriva om men har inte haft tid eller ork. Minns egentligen inte vad jag skrev om sist??
 
Har iaf varit i Norge och jobbat en vecka. var väldigt trevligt, bodde i centrala Oslo. Jobbade på tre olika sjukhus, Radiumhospitalet, Rikshospitalet och Ullevål Sykhus. Gick hur bra som helst, trivdes väldigt bra. Bra personal och trevligt med närheten till centrum. Men nog var det skönt få åka hem igen (som alltid) men nu vet jag iaf att om jag får åka tillbaka till samma ställe igen så behöver jag inte ha samma ångest ;)
 
Väl hemma så var det direkt på att börja skolan igen. Inledd denna termin med att gå PTHLS kurs. (PTHLS= prehospital trauma life support) och det var ju himla skoj som helst. Massa bra föreläsningar och jätte intressanta övningar. Gjorde verkligen så att jag hittade några av mina svagheter och vet vad jag måste träna mer på, kändes som att jag utvecklades en del på dessa två dagar. Resten av veckan fortsatte med med skola och föreläsningar och mer övningar. En hel del information om denna termin (sista terminen). Ska bli så skönt när det är slut, även om det är kul och intressant så tar det mycket tid och energi av en. Skolan har man ju alltid med sig när man kommer hem, du hara lltid något du kan läsa och plugga på.
 
Denna helg blir inte nå mindre jobb den heller. Sitter nu på Kir 3, jobbar natt här inatt och i morgon och på söndag em åker jag ut till Vännäs för ett amb pass.
 
Det mesta i livet går frammåt nu, har ju dock ett stort beslut att ta. Detta beslut är ju något som gnager och tar energi, får se hur det blir, är så fruktansvärt kulven just nu. Men har en stund till på mig att tänka... har ett för och nackdels tänk, men det hjälper inte så mycket. Ibland säger hjärnan en sak och hjärtat en annan, nästa dag är det tvärtom, blir ju snart galen, inlåst på psyket.... då slipper jag iof välja haha...
 
ha en bra natt nu ni som får sova... snart får jag också cykla hem och kasta mig i säng, och det ska bli underbart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0